Галерија ДКЦБ, Таковска 8
14.6.2022.
Улаз је слободан
У Галерији Дечјег културног центра Београд, у Таковској 8, у уторак, 14. јуна, биће отворена годишња изложба Радионице стрипа и карикатуре и Атељеа за примењену уметност. На изложби ће бити представљени радови настали током 2021/22. године, који показују креативност деце и младих – чланова ових радионица и атељеа.
– Радионица стрипа и карикатуре основана је пре тачно две деценије. Кроз њу је прошло више од тристотина полазника. Било је и пуно талентованих који су одустали, али у свакој генерацији остане неко за памћење. Неки су већ завршили академије ликовних и примењених уметности и сада су едукатори-сарадници у Радионици, као што су Урош Максимовић и Филип Каран. Наш еминентни карикатуриста Милета Мића Милорадовић, који води ову радионицу и коме је хумор основна вокација, неуморно подстиче децу и младе на размишљање. Учи их да стрпљиво посматрају живот око себе, како би овладали витешком вештином – хумором који је често једино спасоносно оружје у борби против адолесценских немани, јер без аутентичних анегдота нема добрих карикатура. Има и оних који код Милете Милорадовића доводе и своју децу, тако да друга генерација одраста у овој својеврсној оази где се негују бистрина ума, раскошне идеје и жеља да се оне преточе у визуелно разнолике приче – истиче Лидија Сеничар, историчар уметности и уредник ликовних програма у Дечјем културном центру Београд.
Поред изложбе стрипа и карикатуре, посетиоци ће моћи да виде грнчарска умећа деце и младих насталих током ове сезоне. У Атељеу за примењену уметност Дечјег култуног центра Београд, већ преко четрдесет година, деца истражују разноврсне могућности обликовања глине. Од Вукице Николин Николић, преко Марије Такач, Биљане Стаменковић до Александре Лоле Грбовић, која води овај атеље, деца раде на формирању естетских критеријума кроз израду употребних предмета и скулптура, користећи разне професионалне технике израде и бојења глине.
– У раду са глином, поред раскошне маште, постоје одређена правила која се уче. Полазници атељеа најпре морају да прођу кроз све фазе рада, да се упознају са глином и њеним ћудима када дође у сурет са водом, ваздухом и на крају са ватром, при печењу. Ротациона форма точка такође је захтевна. Потребно је савладати све кораке, имати снагу, умеће и стрпљење док глина у рукама плеше и беозблична грудва се претвара у посуду, или шољу – објашњава Лидија Сеничар и позива децу и младе, њихове породице, просветне раднике, стручну јавност и осталу публику да посете Галерију Дечјег културног центра Београд и виде рад вредних младих људи који развијају и негују свој таленат у радионицама ове реномиране институције културе за децу која ове година обележава седамдесет година рада са децом и за децу.
Добро дошли!